Team Trial zondag 1 december.

Net als voorgaande jaren organiseert MCA het jaarlijkse evenement “Team Trial”. Tijdens deze speciale, maar vooral gezellige en leerzame ochtend, gaan er twee rijders één non-stop in! Deze twee rijders, van verschillende niveaus, gaan tegelijk de non-stop in én uit.
Met team trial krijg je door de willekeurige teamsamenstelling dat mensen elkaar onderling beter leren kennen, dat de betere rijder tips gaat geven, men een teamtactiek per non-stop moet afspreken, dat het weer eens iets anders is , dat het onverwachte situaties zal geven en het gezellig en leuk kan zijn.

Spelregels:

Iedere deelnemer vult eerst op zijn eigen kaart (met de kleur die hij normaal altijd rijdt) zijn naam in.
Dan worden alle kaarten weer ingenomen en op kleur in stapeltjes met willekeurige volgorde gelegd.
De team samenstelling is dan: een gele kaart en een witte kaart van het stapeltje pakken en je hebt een team.
Dit gaat door tot er een stapeltje op is en dan gaat het verder met b.v. een rode en een witte of een rode en een blauwe enz.
Dus steeds een betere rijder en een iets mindere als team vormen.
(Blauw is de grootste groep dus het kan zijn dat op het einde er alleen nog blauwe zijn, dus dan krijgen we team’s met twee blauwe rijders).
Elk team krijgt dan ook nog een teamkaart mee.
De bedoeling is dan dat het team naast elkaar de nonstop in- en uitgaat. Hierbij is het verboden dat er in stilstand op elkaar wordt gewacht dus ook in surplace stand met de voeten op de steunen mag niet. Wel heel langzaam rijden is toegestaan.
De gemaakte strafpunten worden per rijder op de eigen kaart genoteerd en op de teamkaart wordt de teamprestatie genoteerd en dat is 0 of 5 strafpunten. (0 strafpunten: indien beide rijders tegelijk de nonstop uit rijden) (5 strafpunten: indien de rijders niet tegelijk de nonstop uit rijden)
Het beste team is dat team dat de minste totaalscore (strafpunten) van de 3 kaarten bij elkaar opgeteld heeft.
De Nonstop in- en uitgangen moeten breed genoeg zijn en het laatste stuk naar de uitgang moet niet te kort rechtuit zijn maar ook zeker niet te lang. Anders kan de snelste het laatste stuk heel langzaam gaan rijden en kan de tweede man altijd bijtrekken.

Reacties zijn gesloten.